Dolar 46,3177
Euro 53,8421
Altın 6.441,84
BİST 14.421,88
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 28°C
Parçalı Bulutlu
Ankara
28°C
Parçalı Bulutlu
Çar 29°C
Per 29°C
Cum 22°C
Cts 23°C

UMUR TALU: EMİR, DEMİR VEBAL!

UMUR TALU: EMİR, DEMİR VEBAL!
26/10/2015 11:03 AM
13

24 EKİM 2015

Askeri hukukta emre itaat-itaatsizlik, yanlış emre direnmek gibi bazen birbiriyle çelişen unsurlar var.

Bu yeni ve canlı biçimde, Şırnak’ta bir birlikte şöyle yaşandı:

Bir komutan daha üstlerden aldığı emirle bir tepeye operasyon gerektiğini söyledi.

Bu arada astların fikirlerini sordu.

Bir yüzbaşı ile bir üsteğmen, “Kumanya, su ve bataryanın yetersiz ve operasyonun hakim bir tepeye çok riskli olduğunu” söylediler; 

“Askerlerimizin kaybının vebalini taşıyamayız” dediler.

Komutanın da daha üstten emir aldığı açıktı ama açık emir verip vermediği anlaşılamadı.

Derken bir komutanın girişimiyle Yüzbaşı ile Üsteğmen “Emre itaatsizlik”ten yargılanıp “Zedeledikleri askeri disiplinin tesisi için” tutuklandılar.

Bunu ben yargılayamam.

Ama savaş bir de böyle yaralıyor.

Bir de rastlantı:

Tutuklanma yolunu açan Komutan, sanırım kısa süre önce bazı astsubay ve uzman çavuşları “isyan, sahte evrakçılık” gibi nedenlerle ordudan attırırken, yargı kararıyla hepsi dönmüştü.

Yine tesadüf bu ya, yanlış değilse, Yüzbaşı “astsubaylıktan gelme”, Üsteğmen ise “sözleşmeli.” 

İkisi de, vicdanı gevşek olan meslektaşlarının “Katır” dediklerinden; ne alttakiler gibi “eşek” tabiri caizse, ne üstteki ötekiler gibi “Soylu Arap veya İngiliz atı!”

 

Ek Bilgi

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

UMUR TALU: EMİR, DEMİR VEBAL!

UMUR TALU: EMİR, DEMİR VEBAL!
26/10/2015 11:03 AM
1

24 EKİM 2015

Askeri hukukta emre itaat-itaatsizlik, yanlış emre direnmek gibi bazen birbiriyle çelişen unsurlar var.

Bu yeni ve canlı biçimde, Şırnak’ta bir birlikte şöyle yaşandı:

Bir komutan daha üstlerden aldığı emirle bir tepeye operasyon gerektiğini söyledi.

Bu arada astların fikirlerini sordu.

Bir yüzbaşı ile bir üsteğmen, “Kumanya, su ve bataryanın yetersiz ve operasyonun hakim bir tepeye çok riskli olduğunu” söylediler; 

“Askerlerimizin kaybının vebalini taşıyamayız” dediler.

Komutanın da daha üstten emir aldığı açıktı ama açık emir verip vermediği anlaşılamadı.

Derken bir komutanın girişimiyle Yüzbaşı ile Üsteğmen “Emre itaatsizlik”ten yargılanıp “Zedeledikleri askeri disiplinin tesisi için” tutuklandılar.

Bunu ben yargılayamam.

Ama savaş bir de böyle yaralıyor.

Bir de rastlantı:

Tutuklanma yolunu açan Komutan, sanırım kısa süre önce bazı astsubay ve uzman çavuşları “isyan, sahte evrakçılık” gibi nedenlerle ordudan attırırken, yargı kararıyla hepsi dönmüştü.

Yine tesadüf bu ya, yanlış değilse, Yüzbaşı “astsubaylıktan gelme”, Üsteğmen ise “sözleşmeli.” 

İkisi de, vicdanı gevşek olan meslektaşlarının “Katır” dediklerinden; ne alttakiler gibi “eşek” tabiri caizse, ne üstteki ötekiler gibi “Soylu Arap veya İngiliz atı!”

 

Ek Bilgi

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.