Dolar 46,2802
Euro 53,6967
Altın 6.433,68
BİST 14.446,42
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 25°C
Parçalı Bulutlu
Ankara
25°C
Parçalı Bulutlu
Sal 28°C
Çar 29°C
Per 29°C
Cum 22°C

TÜRKİYE’NİN EN İTİBARLI YİRMİ MESLEĞİ

"Yazarların yazıları kendi düşünce ve sorumluluklarını taşır"
09/07/2017 3:46 PM
5

İşte Türkiye’nin en itibarlı meslekleri

İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Öğretim Üyesi Yr. Doç. Dr. Lütfi Sunar’ın yürüttüğü Türkiye’de Çalışma Yaşamı ve Mesleklerin İtibarı başlıklı araştırmaya göre Türkiye’deki en itibarlı meslekler belirlendi. (19 Haziran 2017)

 

Çalışmanın insan için anlamı sorusuna ise en çok “İnsanın yeteneklerini tam olarak geliştirebilmesi için, bir işte çalışması gerekir” cevabı verildi.   İşte en itibarlı 20 meslek…    http://www.hurriyet.com.tr/galeri-iste-turkiyenin-en-itibarli-meslekleri-40364624

 

20. Astsubay 
100 üzerinden skoru: 70,7

Otomatik alternatif metin yok.

 

İstanbul Üniversitesinin  “En itibarlı  20 meslek”  araştırmasında çıkan sonuç ortada ,

İlk sıralarda çeşitli meslek gurupları yer alırken , 

 

TSK’dan Generallik 6. sırada ,  Yüzbaşılık 8. sırada yer almış ankette ,

 

Aynı kurumun Bel kemiği Assubaylık son sırada yer bulabilmiş kendine,  20.  sırada ,

 

Ülkede   “en itibarlı 20 meslek gurubu” arasında 20. sıradayız ,

 

Anketin söylediği bu,

 

Peki neden ?

 

Nedeni çok açık değilmi ?

 

Bir kurum, kendi personelinin Daha iyi eğitim almasını engellerse, onların sürekli önünü kesip , yeteneklerine göre değerlendirmeyip, o topluma  “At gözlüğü” ile bakarsa,

 

Bilgi,tecrübesine bakmadan 30 yıllık Assubayın yerine yeni mezun Assubayı atarsa , rütbeye göre atama yapmazsa ,

 

Ceza sistemini Assubaya , Ödül sistemini kendine uygularsa , 

 

Manisada yüzlerce askerin gıda zehirlenmesinde sadece  Assubayı sorumlu tutarlarsa ,

 

Ülkenin Cumhur başkanından , Gen.kur.bşk’nına , Msb’nına , Millet vekillerine sesini duyuramazsa ,

 

Şahsi parası ile uçuş eğitimi alıp, sivil havacılıkta pilotluk yapanların,  15  temmuz sonrası pilot açığını kapatmak için  Hv.K ne kabulü için yaptıkları müracaatı  sadece  “Assubay kökenli”  oldukları için  Mevzuat hazretlerine takılıyor ise ,

 

Eski K.K.K’nı  Aytaç Yalman’ın;

 

” F -16 ları Assubaylara verin, çok iyi yetişmiştir Assubaylarımız, kültürlüdürler, % 80 i yüksek okul mezunudur, ve bütün ömrünü uçaklarda geçirmişlerdir ,  belli bir eğitimle bunun altındanda kalkarlar,

Türkiyenin yetiştirdiği en büyük pilot Vecihi Hürkuş’da bir Assubaydır ” , sözü   kasıtlı olarak duyulmuyorsa , 

 

Eski Gen.kur.bşk’nı İlker Başbuğ’un 15 Temmuz sonrası;

 

” Hainleri general yapmışız, kahramanları Assubay” sözü hafızalarda ise ,

 

Seksen milyon yurttaşın adını beynine kazıdığı , Kabrini yarım milyonu aşkın insanımızın ziyaret ettiği, Ömer Halisdemirin’de  Bir Assubay olduğu Aşikarsa ,

 

Ve buna rağmen  Assubaylık bu ankette son sırada yer alıyorsa,

 

Birilerinin şapkasını önüne koyup düşünmeleri lazım ,

 

1951 den beri kimler neler yapmışlar – neler  yapmamışlar ?

 

Görevi başında derdest edilenlerin , düğünlerde yerlere yatırılıp ters kelepçe takılanların başlarını iki elinin arasına alıp düşünmeleri gerekir ,

 

Peygamber ocağı bu kurumu el birliği ile nasıl bu hale getirdik ?  diye

 

Kendilerini suni  parlatanların, yanına salavatla gidilenlerin, burnu düşse kibirden eğilip almayanların ,

 

6. sırada , 8. sırada yer bulabildiği bir ankette ,

 

Bu kadar olumsuzluğa rağmen , Sadece şehit olunca adı hatırlanan bir meslek olan

 

Assubaylığın  70.73 puanla  20. sırada yer bulması hiçte fena değil ,

 

Ankette Sıralamadaki yerlerini ,

 

Biz değil , Derdest edilenler düşünsün …

 

 

 

 

 

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.