İşleyişi kanunla düzenlenmiş, üye aidatlarıyla meydana getirilmiş ve halen de desteklenen bir sosyal yardımlaşma, dayanışma kurumu olan Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK), Türkiye’de, aynı şekilde kurulmuş diğer meslek grupları sosyal sistemlerden farklı olarak, gelişerek günümüze kadar gelebilmeyi başarmış, aynı zamanda Türkiye’ye katma değer yaratan, bir Türk sermayesi niteliğini kazanmıştır…

Milli Savunma Bakanlığına bağlı, askeri personelin kurumu OYAK ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, eğitimci personelin kurumu İLKSAN’ın karşılaştırmalı olarak organları şu şekildedir:

205 sayılı Kanuna Göre OYAK’ın organları:

Madde 2 - Kurumun organları şunlardır:

a) Temsilciler Kurulu,

b) Genel Kurul,

c) Yönetim Kurulu,

d) Denetleme Kurulu,

e) Genel Müdürlük

4357 sayılı Hususi İdarelerden Maaş Alan İlkokul Öğretmenlerinin Kadrolarına Terfi, Taltif ve Cezalandırılmalarına ve Bu Öğretmenler İçin Teşkil Edilecek Sağlık ve İçtimaî Yardım Sandığı ile Yapı Sandığına ve Öğretmenlerin Alacaklarına Dair Kanun gereğince işleyişi Ana Statü ile düzenlenen İLKSAN’ın organları:

İlk Okul Öğretmenleri Sağlık ve Sosyal Yardım Sandığı Ana Statüsü (*)

MADDE 5- Sandığın organları şunlardır;

a) Temsilciler Kurulu (Genel Kurul)

c) Yönetim Kurulu,

d) Denetleme Kurulu,

e) Genel Müdürlük

  • OYAK Türk halkına iş ve dolayısıyla istihdam yaratmanın yanı sıra pek çok hizmet de sunmaktadır… Yapı, gıda, otomotiv, aracılık gibi pek çok dalda halka ve üyelerine sunmuş olduğu hizmetleri ile şimdiye kadar, kimseyi dolandırdığına, aldattığına denk gelinmemiştir…
  • Kurmuş olduğu bankası Türk halkınca, bir milli banka gibi değerlendirilmiş ve kısa sürede sayılı bankalar arasına girmiştir…

oyakOYAK, kamuoyu gündeminde…

OYAK, büyümesiyle, satışlarıyla veya aidat ödeyen her statüden üyelerinin yönetim ve denetim kurullarında, kanunu gereğince yer alamaması gibi değişik nedenlerle kamuoyunun gündeminde yer alabilmektedir…

Üyeleri arasındaki ayrımcılığın bitirilmesinin gerekliliğini tartışmaya bile gerek yoktur…

OYAK, sistemdeki ve her geçen gün artan üyelerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için elbette ki büyüyecektir… Büyümenin gerekleri ve piyasa koşulları gereğince satışlarının olmaması diye bir şey olabilir mi? Ancak burada her personeli derinden yaralayan üyeleri arasındaki ayrımcılığın bitirilmesinin gerekliliğini tartışmaya bile gerek yoktur… Bu durum OYAK’ın kanayan yarasıdır…

İyi bir kanun, uzun vadeli düşünülerek hazırlanan kanun…

OYAK’ın hissesi olan iştiraklerde yönetici olmak, kurullarda yer alabilmek tamamen kanun dâhilinde. 205 Sayılı Kanun’un bazı maddeleri günün koşullarına, üyelerin ihtiyaçlarına cevaz vermemekle birlikte, OYAK yönetiminin tüm gücüyle, günün şartlarına göre üyelerinin birikimlerini değerlendirmekte olduğu da bir gerçek…

Emekli olan üyesi, emeklilik evrakı OYAK’a ulaştığında istediği takdirde, yılların birikimi olan alın terini, “emeklilik parasını” nemasıyla birlikte hemen alabilmektedir… Bugün git, yarın gel, yoktur OYAK’ta…

Kanundan kaynaklı, yönetimsel tercihlerin tartışılması bir yana; günümüzde, tüm varlıklarının satılarak parasının üyelerine hisse olarak verilmesi veya nakden ödenmesi veya OYAK üyeliğinin zorunlu olmaması gibi değişik eleştirilere denk gelinmekte…

Bu durumda ilk akla gelen soru, OYAK’ın üyelerine olan fayda ve zararları nelerdir? Faydası mı, yoksa zararı mı çoktur. Bunlara bakmak gereklidir.

Her şeyden önce OYAK, yabancı ortaklıkları olmasına rağmen elde kalan bir Türk sermayesi, bir Türk kuruluşu niteliğinde…

OYAK, kurulurken, insanların duygularını istismar ederek; bir daha geri dönmemek üzere, kimsenin boynundan, kolundan altınını, koşumluk öküzünü, evini, tarlasını, traktörünü, ineğini vb. şeyleri sattırarak, kurulmuş bir şirket değil… Bu anlamda, pazardan pay almak isteyen ve OYAK’ın piyasada olmamasını isteyen sermaye grupları da mevcut olabilmekte…

Bir kurumun satılması ile satılmamasından çıkacak sonuçlar iyi değerlendirilmelidir.

Daha on yedi yaşında olmasına rağmen şirket kurmuş, simit satarak trilyonlar sahibi olmuş insanlara denk gelmek mümkün… Devlet veya özel sektörde çalışanların böyle bir şansı ne kadardır?

OYAK satılırsa,

Üyeler sistemdeki birikimlerini, payını alır ve üyelerine yönelik olarak meydana getirmiş olduğu emeklilik sistemleri, hizmetleri son bulur… Bu durumda üyeler, özellikle de emekliliğinde kullanmak üzere tasarruf yapmak, parasını çoğaltmak maksadıyla yabancı sermayenin kontrolünde olan yatırım araçlarına yönelmeye başlar… Her türlü sorumluluğu kendinde olmak üzere, onlardan danışmanlık hizmeti alırlar… Bir taraftan mesleğini icra eden insanın, diğer taraftan bir siyasi gözlemciliğin yanında, bir ekonomist gibi sıcak parayı gün gün, saat saat hatta dakika dakika takip etmesi, yükselen, alçalan, sıkışan grafikleri, işlem hacimlerini takip etmeleri ve doğru karar vermeleri gerekecek… Eğer, doğru karar veremezse, birikimleri buhar olup uçma tehlikesi ile karşı karşıya kalacak… Edeceği zararın işine ve özel hayatına olacak olumsuz yansımalarını da unutmamak gerekli…

OYAK, her dalda istihdam ettiği uzmanlarıyla, kurumsal yapısıyla, aynı zamanda, askeri eğitim alarak mesleğe yirmi, yirmi bir yaşında başlayan genç insanın bir yardımcısı niteliğinde…
Bir yabancı, yerli malını paylaşmakta, elden çıkartmakta bizdeki kadar cömert ve istekli mi? Mesela 2005 yılında Fransa’da Fransızlar, bir Fransız kuruluşu olan Danone’yi Pepsi Cola’ya niçin sattırmadı?

Bugün Türkiye’de yedi yüz civarında sanayi kuruluşunun satıldığı belirtilmekte… Yabancılara satılan bu kurumlardan beklenen fayda neydi ve bu fayda sağlandı mı? Satılan kurumları, fabrikaları kim satın aldı? Kaçı faaliyetini sürdürüyor? Faaliyetini sürdürenlerde çalışanlar aylık kaç lira maaş alıyor?

OYAK’ın satılmasını, elden çıkartılmasını istemek ile yönetimsel hususlarının düzeltilmesini istemek, birbirinden farklı… OYAK, adeta bir milli statüdedir. Sonuç itibari ile aynı zamanda iyi de yönetilmekte olan bir kuruluştur... Elden çıkartılması çok önemli olumsuz sonuçlar meydana getirebilir... Yönetimsel hususların TBMM’ce düzeltilip, düzeltilemeyeceği ise ayrı bir konu…

Orhan KAYA

(*) http://www.ilksan.gov.tr/ilksan.asp?sayfaID=1

Ögeyi Oylayın
(13 oy)

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Yorumlar  

#12 Ersen Gürpınar 09-02-2011 23:56
Alıntılandı ali nas:
Sayın Orhan KAYA elinize sağlık bence güzel bir değerlendirme.
OYAKBANK'ın Hollandaya satılmasının da önemi yok,çünkü Ülkemizin neredeyse tüm kuruluşları yabancılara satıldı.Karşı çıkan yok.Boş bir OYAKBANK o kadar yüksek değerde satılabilmişse öpüp baş üzerine koymak lazım.

Emirle kurulanlara 1 kuruş vermedim.Tabi karşılığında neler olabileceğini düşünebilirisiniz.Ama bende de bu inat varken,Onur varken kusura bakamıyorlar.Merak etmeyin,hem dimdik hem de onurumdan ödün vermeden sapasağlam ayaktayım.
Evet ne yazık ki bugün 61'lerde büyüklerimizin kurduğu bir OYAK'ı Şirketlerini atın,savurun bize verin diyen bir kitle var. Sanki tüm o şirketlerin varlığı onlar zamanındaymış gibi hepsini tapulayan bu zihniyet tamamen geçmişi silen,herşeyi bu bolluğa rağmen paraya endekslemiş gerçekten bencil bir kitle.
1983 yılında OYAktan 200 bin tl alan bir asb.ın emekli sandığından 800 bin tl aldığını bilmeyen buna rağmen emekliliğini dolduran, bugünkü bir asb.ın ise 110 bin tl yi OYAK tan,50 bin tlyide emekli sandığından alarak gerçeği görmeyen kitle.Yani OYAKbank satışından önce emekli olan büyüklerimizin aldıkları da elbette düşük.
Evet belki aktuaryal kâr havuzundan emekli olana nakit veriliyor ama şirketlerdeki haklar aynen duruyor.

Saygılar.

Takipteyim.


Sn.Janas'ın yukarıdaki yorumuna içtenlikle katılıyorum, bazı arkadaşlarımız ne yazık ki bencil düşünüyorlar. OYAK yardımlaşma kurumu mu yoksa loto gibi şans dağıtan bir kurum mu? OYAK RENAULT benim zamanımda satılsaydı şimdi sistemde olanların nemaları ne olacaktı? O tarihte satılmaması benim talihsizliğim şimdikilerin talihi mi? Hepimiz aynı şartlarda aynı oranda prim ödemedik mi? Kurumun tüm varlığında kuruluşundan bugüne kadar tüm üyelerin hakkı vardır, bu nedenle OYAK TÜM ÜYELERE HİSSE SENEDİ VERMELİDİR, dileyen yine birikimini kurumda ayrıca değerlendirir . Bu talebimizin takipçisiyiz yanlış hesap mutlaka bağdattan dönecektir.
Alıntı
#11 janas 09-02-2011 11:35
Sayın Orhan KAYA elinize sağlık bence güzel bir değerlendirme.
OYAKBANK'ın Hollandaya satılmasının da önemi yok,çünkü Ülkemizin neredeyse tüm kuruluşları yabancılara satıldı.Karşı çıkan yok.Boş bir OYAKBANK o kadar yüksek değerde satılabilmişse öpüp baş üzerine koymak lazım.

Emirle kurulanlara 1 kuruş vermedim.Tabi karşılığında neler olabileceğini düşünebilirisiniz.Ama bende de bu inat varken,Onur varken kusura bakamıyorlar.Merak etmeyin,hem dimdik hem de onurumdan ödün vermeden sapasağlam ayaktayım.
Evet ne yazık ki bugün 61'lerde büyüklerimizin kurduğu bir OYAK'ı Şirketlerini atın,savurun bize verin diyen bir kitle var. Sanki tüm o şirketlerin varlığı onlar zamanındaymış gibi hepsini tapulayan bu zihniyet tamamen geçmişi silen,herşeyi bu bolluğa rağmen paraya endekslemiş gerçekten bencil bir kitle.
1983 yılında OYAktan 200 bin tl alan bir asb.ın emekli sandığından 800 bin tl aldığını bilmeyen buna rağmen emekliliğini dolduran, bugünkü bir asb.ın ise 110 bin tl yi OYAK tan,50 bin tlyide emekli sandığından alarak gerçeği görmeyen kitle.Yani OYAKbank satışından önce emekli olan büyüklerimizin aldıkları da elbette düşük.
Evet belki aktuaryal kâr havuzundan emekli olana nakit veriliyor ama şirketlerdeki haklar aynen duruyor.

Saygılar.

Takipteyim.
Alıntı
#10 Mustafa Savaş EVRAN 08-02-2011 14:29
Ben 1989 yılının 15 nisanın da Emekliye ayrılarak Hv.K.K.lığından ilişik kestiğimde,yaklaşık 24 yıl maaşımın % 10'nu bana hiç sormadan kesen OYAK tarafından da Bir GAZOZ PARASINA KAPI ÖNÜNE KONULDUM.Hiç kimse bana OYAK'ın faziletinden bahsetmesin.Yardım amaçlı kurulan bir kurumun nasıl olması gerektiğini öğrenmek isteyenler T.İş.Bankası yardım sandığını bir araştırsınlar.Bu günkü HABER TÜRK GAZETESİ yazarı Gönül dostumuz Sn.Umur TALU'nun köşe yazusını bir kez okuyuun lütfen.
http://www.haberturk.com/yazarlar/599173-kagittan-kaplan-diyor-ki
Alıntı
#9 MEHMET ALİ KILINÇ 08-02-2011 10:03
Sayın Kaya ..
Böyle bir cümle kurmayı hiç sevmem ama bu sefer kuracağım. Aynen sizin gibi düşünüyor, olaya aynı sizin baktığınız pencereden bakıyorum.
Oyak'ı eleştirenlerin tüm eleştirilerine katılıyorum, hak veriyorum. Ancak bu gün Muğla'daki bir babanın Kayseri'de asker oğluna harçlık gönderirken Amerikan şirketine haraç verir duruma gelmemiz, Trakya'da üretilen deterjanın İzmir'de pazarlanmasını Alman şirketinin yapmasını da sindiremiyorum değil beni üzüyor. Oyak ülkedeki son yerli sermayedir.
Kusura bakmayın, eşiyle en küçük bir kavgada, anlaşamıyoruz öyleyse boşanalım diyen, olayın önünü arkasını derinlemesine düşünme yetisinden yoksun iki çocuklu adam gibi, Oyak'ta aksayan yönler var, bize yar olmuyor öyleyse satalım kimin olursa olsun diyemiyorum.
Niçin TEMAD'ın başına bu işleri takip edecek adamları getirelim, ülkenin başına haklıdan yana tavır alacak zihniyeti seçelim diyemiyorsunuz da, Oyak satılsın, kim alırsa alsın umurumda değil diyebiliyorsunuz?
Alıntı
#8 Ersen Gürpınar 08-02-2011 00:57
Saygıdeğer Arkadaşlarım OYAK için herkes farklı düşünebilir bunlar arkadaşlarımızın kişisel düşünceleridir,saygı içinde tartışarak doğruyu bulacağız.
OYAK belki mükemmel bir yardımlaşma kurumu olamamıştır,bugün üyelerinden OYAK kadar aidat almayan birçok yardımlaşma sandığı (ÖR.İŞ BANKASI-MERKEZ BANKASI-BİRMOT-KOÇ yardımlaşma sandıkları) Üyelerine OYAK'tan fazla ekonomik yardım yapmaktadır. Birde madolyonun diğer yüzüne bakalım tüm olumsuzluklara rağmen OYAK olmasaydı hangimiz bu birikimi yapabilecektir.
Kurumda haksızlıklar yokmu elbette var örneğin ben emekli olmadan OYAK RENAULT satılsaydı şimdi OYAKBANK sırasında nema alanlar Erdemir satılırsa ne alarız hesabında bulunanlar bundan yararlanabilecekmiydi ? Elbette hayır birçok arkadaşımız kişisel düşünüyor hatta Fecebook'ta bir arkadaşımız sizler paranınız çatır çatır yerken ben sıkıntı çektim kurumda bıraktım siz ne hakkı talep ediyorsunuz diyebiliyordu..OYAK bizlerin aidatı ile kuruldu iştiraklerinin karının tamamı üyelere aktarılmadı yeni yatırımlara yönlendirildi dolayısıyla kuruluşundan bu güne kadar tüm üyelerin OYAK iştiraklerinde hakları vardır ÜYELERE KATILIMLARI NİSPETİNDE HİSSE SENEDİ VERİLMELİ İSTEYEN SATAR İSTEYEN TORUNUNA MİRAS BIRAKIR AYRICA DİLEYEN DE PARASINI KURUMDA BIRAKARAK DEĞERLENDİRİR Bu bizim olmazsa olmaz taleplerimizden biridir TEMAD bu konuyu AİHM götürdüğünü belirtiyor ama karşı düşüncelere rağmen dava dilekçesini bizlere sunmuyor bu konuda açıklama bekliyoruz Bu talebimiz mutlaka idari ve yargı nezninde seslendirilmelidir. saygılarımla
Alıntı
#7 Ahmet CAN 07-02-2011 20:24
Oyak sosyal bir kurum değildir.Yardımlaşma kurumu HİÇ DEĞİLDİR.Bazı arkadaşlarımızın OYAK'tan memnun olmasını,kimse kusura bakmasın ben anlayamıyorum.Ve iddia ediyorum.Benim gibi 1993 yılı ve daha öncesinde emekli olanlar bu kurumdan ANA PARAlarını dahi alamamıştır.Sonraki yıllarda emekli olan ve OYAK'tan memnun olduğunu söyleyen kardeşlerim de iyi incelerlerse aynı tasarrufu bu ülkenin hangi bankasında yapsalar,buna yakın maddi imkanlar(belki daha fazla)elde ederlerdi.İşte bu yüzden,1960 darbesinin olağanüstü şartlarında,zamanın kurucu meclisinde ülkenin diğer şirketleri karşısında birçok haksız imtiyazlar sağlanarak kurulmuş olan bu kurum,bugüne kadar adaletsiz şekilde edindiği ayrıcalıklardan vaz geçerek ileri demokrasilerde olduğu şekilde kendi kendini fesh etmeli ve tüm varlığını,bugünkü hale gelmesinde en küçük katkısı olan en basit üyesine hisse senedi vermek sureti ile lağv olmalıdır.
Alıntı
#6 Erdal Günşer 07-02-2011 13:17
Yazınızı esefle okudum. İroni yapıyorsunuz zannederek inanın tekrar okudum. Birinci paragrafınız sanki OYAK Genel Başkanı tarafınddan yazılmış gibi. OYAK'ı hepimiz biliyoruz.
OYAK'ın kimseyi dolandırdığına veya aldattığına denk gelinmemiş diyorsunuz. Lütfen yapmayın. 2001 yılında krizden faydalanarak elindeki tüm nakti dövize çevirerek aynı yıl tüyü bitmemiş yetimin milyarlarını üyelerine peşkeş çeken OYAK'tan mı bahsediyorsunuz. 2001'de milletin Sümerbank'ını 5 adet banka ile birlikte bir daire fiyatına satın alan ve kurduğu bankayı 2008'de ingbank'a ikibuçuk milyar dolara satan ve üyelerine sırf bu satıştan dolayı azımsanmayacak bir nema veren OYAK'tan mı bahsediyorsunuz? Bunun milliyetçilik ile ne alakası var? Elindeki bankayı Hollandalıya satan milli sermayeye nasıl hizmet etmiş olur? AXA OYAK hakkında basında çıkan yazıları biliyoruz. Ereğli Demir Çelik Fabrikası piyasada yaptığı bazı kayırmacı usulsüz işlemleri nedeniyle rekabet kurulu tarafından ağır para cezasına çarptırılmadı mı? Üyelerinin yüzde 60'ı bu kurumu İnsan Hakları Mahkemesine dava etmedi mi? 97 yılına kadar sıfır nema ile emekli olanların, şu an kurulu olan iştiraklerde hiç mi hakkı yok?
İştiraklerdeki yöneticiler neden hep emekli subay? Profesyonellik bunu mu gerektiriyor? Ordu pazarlarını ne çabuk unuttunuz. Ordu pazarlarının kapanmasının sebebi serbest piyasaya ayak uyduramamasının sebebi neydi? Çünkü tüm reyonlarda çalışanlar torpilli kişiler idi. Şahit olduğum bir noktayı vurgulamak istiyorum. Alışveriş yapmaya gelen assubaya tepeden bakıyorlardı. Böylece kimse ordu pazarına gitmez oldu. Çimento sektörü OYAK'ın elinde patladı. Çünkü kimse çimento fabrikası almak istemiyor. Kar marjı düşük ve çevreye doğaya son derece zararlı fabrikalar. Bence OYAK'ı bu günlere taşıyan unsurlar şunlardır. Fırsatçılık, geri dönmeyen aidatlar, imtiyazlar, göz yummalar, yaklaşık 200bin her ay para yatıran mudisi ile nakit sıkıntısı çekmemesi.
Size küçük bir soru: Özel sektöre ait bir çimento fabrikası ile OYAK a ait bir çimento fabrikasının üretim- maliyet- personel giderleri- yönetici giderleri- performans karşılaştırması gibi istatistikleri biliyormusunuz? Bırakın bu İlksan masalını. Bildiğimiz bir konu ile bilmediğimiz bir konuyu çarpıştırmayın.
Sayın KAYA; OYAK iyi bir işletmeci değildir. Serbest piyasada mücadele etse yarın batar. Ayrıca yakın tarihi incelediğimizde darbe yönetimlerinin derin izi olan ülkemizde böyle bir dönemde kurulan OYAK'a sivil iktidarlar göz yummuşlardır. Bu nedenle OYAK kapatılmalıdır. Ayrıca anormal olan OYAK'ın bugün yüzde 11 nema vermesi değildir. Çünkü bankalar yıllık yüzde 6,5-7 faiz ödüyor. Anormal olan OYAK'ın enflasyon ve banka faiz oranlarının iki üç katı nema vermesi ve iştiraklerinin satış gelirlerini üyelere yansıttığında bir önceki yıla göre değişen anormal nemalardır. Saygılarımla...
Alıntı
#5 Mustafa Levent 07-02-2011 01:13
OYAK eksikleri haksızlıkları olsada yararlı bir kuruluştur en önemli konu kuruluşundan bugüne ve bundan sonrakilere katılımları nispetinde hisse senedi verilmesidir böylece hissemiz nispetinde kurumda söz sahibi oluruz belkide bunun için verilmiyor
Alıntı
#4 Özcan ÖZEL 06-02-2011 21:23
TSK personeli için yardımlaşma kurumu adı altında kurulan bu oluşum nereye kadar büyüyecek kriz yok %12 nema ,yönetim niye açıklama yapmıyor Erdemir hakkında söylentiler ayyuka çıkmış.
Oyakın iştiraki şirketlerin yönetim kurullarında bulunabilmek için General rütbesinden emekli olmak yeterli.Başımdan geçen bir olay ile bunu açıkça gördüm çimento fabrikasına ait kamyonların (Jandarma)trafik uygulamasında bekletilmesine kızan yöneticinin gelip Trf Tim K arkadaşa (sen ne yaptığının farkında mısın, bu kamyonların saati kaç lira biliyormusun)gibilerinden serzenişte bulunduktan sonra içeride paşalar toplantı halinde isimlerini saydı biz de kim bunlar dedik yönetim kurulu üyeleri dedi.
Alıntı
#3 Hüseyin ÇETİN 06-02-2011 18:20
2010 YILINDA % 11 nema dağıtıldı, bu yıl da muhtemelen aynı olacak gibi. Neymiş efendim banka faizi ve enflasyonun üstünde nemalandırıyorlarmış. Bence iştiraların kar payları üyelerine açıklanmalıdır, ayrıca yapılan yatırımlar hakkında da bilgiler her yıl mutad olarak verilmelidir. Üyelerinin çoğunluğunu biz astsubaylar teşkil etmemize rağmen yönetimdeki sayımız yok denecek kadar azdır. BENİM HÜKÜMETTEN İSTEĞİM OYAK’IN FESİH EDİLMESİDİR, TÜM İŞTİRAKLAR SATILMALI VE BAŞLANGIÇTAN BU YANA TÜM ÜYELERE PAY EDİLMELİDİR.
Alıntı
genclige-hitabe

Son Yorumlar

Son Eklenen Mesajlar

SİTE-ASB.GÜÇ BİRLİĞİ PLATFORMU YÖNETİMİ
GAZİLER GÜNÜ KUTLU OLSUN TBMM'nin, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'e ''Mareşal'' rütbesi ile ''Gazi'' unvanı verişinin 102. yıl dönümü ve Gaziler Günü törenlerle kutlanacaktır. Kahraman gazilerimizin, oluşan bedensel engellerinin yanında başta devletimizin mevzuatlarından kaynaklanan birçok sıkıntısı olduğunu biliyoruz. Gazilerimize devletimizin yetkililerince...
Salı, 19 Eylül 2023
SİTE-ASB.GÜÇ BİRLİĞİ PLATFORMU YÖNETİMİ
EMPERYALİSTLERİ DİZE GETİRDİĞİMİZ 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI'MIZIN 101. YILI YÜCE TÜRK MİLLETİNE KUTLU OLSUN. ORDU YOK DEDİLER KURULUR DEDİ PARA YOK DEDİLER BULUNUR DEDİ DÜŞMAN ÇOK DEDİLER YENİLİR DEDİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK Saygıdeğer Üyelerimiz İtilaf Devletleri tarafından son dönemlerinde bütün orduları dağıtılan, işgal edilen ve tersanelerine g...
Çarşamba, 30 Ağustos 2023
SİTE-ASB.GÜÇ BİRLİĞİ PLATFORMU YÖNETİMİ
ZAFER HAFTASI KUTLU OLSUN Osmanlı İmparatorluğunun SEVR ile parçalanmasına HAYIR diyen bir avuç kahraman ATATÜRK önderliğinde 19 Mayıs 1919 tarihinde başlattıkları kurtuluş mücadelesini 26 Ağustos 1922 yılında Afyon Kocatepe'de başlayan dünyanın takdirini kazanan bir taarruzla bozguna uğrattıkları düşmanı 30 Ağustos'ta kesin yenilgiye uğratarak ülkemizin bağımsı...
Cumartesi, 26 Ağustos 2023

Son Eklenenler

Copyright © 2006 Emekli Assubaylar. Tüm Hakları Saklıdır. Tasarım İhsan GÜNEŞ