Cuma, 18 Şubat 2011 13:26

EMEKLİ ASSUBAYLAR VE AİLELERİ YILLARDIR HAYKIRDI!

Oy ver
(32 oy)

BİRLİKTE DE HAYKIRIR!

komutan-esleri

Adalet, eşitlik, insan onuruna yakışır yaşam koşulları için assubaylar yıllardır evrensel hukuk kurallarına olan inancı ile mücadele ediyor.

"Ayrıcalık değil Adalet istiyoruz" diyor.

Yargı etki altında, teklinler var diyor!

Mecliste görüşülen assubaylarla ilgili iyileştirmeler, herkes işine geleni bahane ederek (iki yüzlüce) adaletsiz bir şekilde oylamada reddilerek erteleniyor. Daha önceleri de değişiklik tekliflerinde hükümetler "Genkur’dan bu konuda görüş olumlu olmadığı için bir şey yapamıyoruz" derdi. Şimdi mecliste oylamada reddedildi. Tabii ki assubayların beklentisi haksızlıkların giderilmesi için Genkur’un değişikliği kendisinin teklif etmesidir.  Asb’larca malum bir güdüm vardır ama kimden şüphesi de vardır.

"Beşiktaş’taki İstanbul Adliyesi ’nin ön giriş kapısına gelen aileler alkışlar eşliğinde “Adalet istiyoruz”, “Türkiye laiktir laik kalacak”, “AKP güdümlü yargıya hayır ” sloganları atarak kısa süreliğine yolu trafiğe kapattı."

Emekli assubaylar en verimli çağında emekli olduklarında maaşlarının yarısını aldıkları için huzurlu bir hayatları olmamakta. Emekli olduğunu zannederken yeni bir iş bulup çalışmak zorunda kalmaktadır. Yani iş değiştirmiş olmaktadır. Her emeklinin huzurlu ve rahat yaşaması hakkıdır.

"Emekli kocamın rahat ve huzurlu bir hayat yaşamasını istiyoruz."

Anayasal hakları verilmeyen, ekonomik yönden tükenmiş olan emekli assubaylar toplumda hızla itibarsızlaşmaktadır. Bu çalışan muvazzaf personeli de olumsuz etkilemektedir. Kendisini esas kabul edilmediğini öteki olduğunu mecbur olunmasa orada olamayacağını düşünen çalışanlar, dolayısıyla mecbur olmasa bu mesleği yapmayacağını düşünmektedir. Manevi olarak da tükenmekte, yaratıcılık, verimlilik ve bağlılık zaafı yaratılmaktadır.

"Maddi manevi tükenmiş durumdayız. Elbette güçlü duruyoruz ve arkasındayız. Hiç kolay bir süreç değil, çeken bilir. Ateş düştüğü yeri yakıyor. En büyük acı bu derece adaletsizlik.”

Açılan davalar alınan görüş, telkinler ve haksız gerekçelerle aleyhte kararlarla sonuçlanıyor. Hukuk bağımsız olarak işletilmiyor. Davalar hukuka olan güveni bitirirken, maalesef AİHM'e taşınmak zorunda kalıyor.

"Bizim endişemiz hukukun işlememesi." 

Em assubaylar Ülkesine ve halkına olan inancını hiç kaybetmemelerine rağmen, bu ülkeyi idare edenlerle ilgili inançsızlıklarında haklı oldukları her defasında aldıkları sonuçlarla yüzlerine çarpılmıştır.

“Bizim eşlerimiz vatansever, saygın insanlar. Bu yapılamaz. Bu kişiler kaçak değil. Medyanın bağımsız olduğunu da görmemiz lazım. Lütfen bu ülkeye olan inancımızı tazeleyin” diye konuştu.

Assubaylarla ilgili ön yargılı, kendinden başkasını düşünmeyen sistem içerisinde kendiliğinden bir sonuç beklemiyoruz. Evrensel hukuk içerisinde mücadelenin esas olduğunu biliyoruz.

"Biz bundan bir sonuç bekliyoruz mu hayır çünkü maalesef önyargıyı biliyoruz.”

Emekli assubaylar yıllardır defalarca basın açıklaması, mitingler yapmış fakat yetkililerce görülmemiş, duyulmamış yok hükmünde değerlendirilmiştir. Kendi değerlerinde kendilerinden menkuldür. Tarih unutmayacaktır.

"Artık biz de bu haksızlığa karşı sokağa döküleceğiz."

Assubaylar hiç kimseden merhamet dilemediği gibi, keyif bağışlamasını da, icazetini de istememiştir. Sadece hak, hukuk, adaletin kendilerine de eşit şekilde işletilmesini istemektedir.

"Hiç kimseden merhamet dilemiyor, beklemiyoruz."

Haksızlığa uğradığını düşünen tutuklu asker eşlerinin feryadını tam da bu sebeplerden dolayı yüreğimizde hissediyoruz.

Adil bir yargılama ve hukukun işletilmesinin dışındaki bu konularda görevde iken olduğu gibi suçu olanların elbette yargıya hesap vermesi gerektiğini de belirterek yanların da olduğumuzu bilmelerini bekliyoruz.

Haklarımızı vermeyenlerle, belge sızdıran, suç belgeleri yaratanların kişisel hırs ve ihtirasları için her şeyi yapabilenlerin aynı yerden beslendiklerine inanıyor bu haksızlık ve hukuksuzluğa karşı birlikte mücadeleye davet ediyoruz.

Artık susmayalım!

                                          Kemal CERİT 

                                           Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir

Kaynak: http://www.politikars.com/haber/16555/komutan-esleri-artik-susmayacagiz.aspx#ixzz1E836aAIf

NOT.Yukarıda siyah büyük puntolarla olan yazılar basında subay eşlerinin eylemi haberlerinden alınmıştır


Yorumlar

0özcan savtur02-03-2011 02:19#26
BUNLAR İÇİN ÇENEMİZİ YORMAYALIM BUNLAR ET DERDİNDE BİZ CAN DERDİNDEYİZ
0ümit başaran01-03-2011 16:47#25
Ersen abi, onların yasayısları farklı. Makarna olayı cok derın mevzu aslında. Eş demek ıstıyor kı o makarna hıc yemedı. Bız dıyoruz kı makarna dısında bır sey yemedık. Havyarla gelısen zeka demek darbe planlıyormus. Makarna ıle gelısen zeka onlara gore yeterlı ıdı bu gune kadar, ama artık hepımız bır sekılde yıyoruz havyarı:)
0ümit başaran01-03-2011 16:40#24
Subay eşlerinin yürümesi: şahsi kanımdır- işleyyen bir hukuk var, dava var. Bır suru darbe planlayıcısı var; muvazzafı var emeklısı var. Komutanken darbe planlayıp sımdı emeklı oldum kurtuldum deyıp kendını ıcerde bulanı var. Plan semınerlerı var gecmıste yasanan.Ortalıkta gezen bır suru gömülü silah var. İsimleri tsk'nın bunca yuksek mevkıısıne ulasmıs bır suru komutan seffaf olamaz mıydı ? İktıdara savas acmasa ıyı olmaz mıydı? Onlar için zaman herseyın ılacı eger gercekten sucsuzsa, ama ceza alırlarsa yadırganabılır ama ona da bır sozum var; onlar bıze savunmanızı yetersız gordum derlerdı daha okumadan savunmayı, sımdı de devlet onlara savunmanı yetersız gordum dıyor olay budur.
+2naci28-02-2011 00:35#23
Zengin arabasını dağdan aşırır fakir yolunu düz ovada şaşırırmış. Sevgili arkadaşlarım; İstanbul'dan otobüslerle Ankara'ya hareket eden hanımefedilerin otobüsüne binen yalaka gazeteci ve TV'ciler seyahat süresince röportajlar yapıyor, herkesin bu konuda görüş ve düşüncelerini alıyor ertesi gün gazete ve Tv'lerde yayınlıyorlar Bizim haklı sorunlarımızı anlatmaya çalıştığımız yürüyüş ve en son TEMAD'ın meclis kapısındaki basın açıklamasını gazetelerin iç sayfalarında muska büyüklügü kadar yeri çok gören gazeteciler haklarında ağır ithamlar bulunan tutuklulara destek amacıyla; yol kesen, eylem yapanlara sayfa sayfa yer verdiler.TEMAD'I çağırmamışlar... Onların yalaka destekçi basını varken neye çağırsınlarki.Hiç bir sorunuma destek olmayan bilakis köstek olanlara (1/4'ünün bir gecede iptali gibi) veriecek destegim yoktur herkes başının çaresine baksın.
+3f.sduranoglu23-02-2011 14:42#22
Babayasanın engel tanımaz tahakümcu apoletli çocukları ve eşlerinin ŞİKAYETİ..peki neden ŞİKAYET ediyorlar...sebebi basit her 10 yılda bir BABALARIN BABASI EN ELİ SOPALISI VE EN OKKALI 35 NOLU KAPISI nı kullanarak muz cumhurriyetinin yasaların anası olan .."TEMEL ANA'yı "..iğdiş etmek sonra biraz makyaj biraz göz boyası ile şekillendirip"AHANADA SİZİN YENİ ANANIZ" diyip 864 rakımlı tepeye kurulmak..e..bu yolda taşlı,çamur,zik zaklar dolu.AŞARSAN hesap yok..AŞAMASAN işte DERT orda ÇOOOK...
ŞİKAYETİN konusu AŞAMAYAN bu arkadaşların MAKARNAYLA başlarının dertli olduğunu HAYKIRMAK..
bir şarkı var güzel bir şarkı"maziye bir bakıver.." 22 Şubat 1962 tarihli mazi..
-2MEHMET21-02-2011 23:10#21
Büyük ihtimalle TESUD TEMAD'dan yardım istemedi; isteseydi mitinge ben de katılırdım.Şahsen şunu anlıyorum ki meslekteyken bizi küçük görenler hala küçük görmeye devam ediyorlar,emekl i olsak da hala ikinci sınıf olarak görülüyoruz,dem ek ki yapılan yürüyüş ASİLLER sınıfının yaptığı bir yürüyüştü! Atatürkçü Düşünce Derneği bu ülkenin kurtarıcısı Tesud üyelerinin yanında,memleke tin öz evladı onlar,bizler hala maraba takımı olarak avunalım.Bize bizden başka dost yok.
+1Hüseyin ÇETİN20-02-2011 23:21#20
Organizasyonlar ı çok iyi, 15.000 kişinin toplanması bir başarı, onlar defalarca sayılarını daha da arttırarak eylem yaparlar. EY SAYIN MUSTAFA EROL GÖRDÜNMÜ EYLEMİ, SİZ BAŞLADIĞINIZ İŞİ YARIM BIRAKTINIZ, ÇÜNKÜ SİZDE OTURMA EYLEMLERİNİ PLANLAYACAK / YAPTIRACAK YÜREK YOKTU. İYİ BİR BAŞKANIN YÜREKLİ OLMASI GEREK, BU YÜREKTE KENDİSİNDE YOKSA ONURLU OLMASI GEREKİR DEĞİLMİ?
-4MEHMET ALİ KILINÇ20-02-2011 17:40#19
Önce Yahudileri götürdüler,
Sesimi çıkarmadım, "Ben Yahudi değildim"

Arkasından aydınları götürdüler,
Sesimi çıkarmadım, "Aydın değildim"

Sonra muhalefeti götürdüler,
Sesimi çıkarmadım, "Muhalefet değildim"

Peşinden Çingeneleri götürdüler,
Sesimi çıkarmadım, "Çingene de değildim"

Peş peşe demokratları, sosyalistleri, liberalleri götürdüler,
Sesimi çıkarmadım, çünkü "hiçbiri değildim"

En sonunda Naziler beni götürmeye geldiklerinde etrafıma bakındım,
Gördüm ki, "Çevremde benim için Ses çıkaracak kimse kalmamıştı"
-2Mehmet AKPINAR20-02-2011 15:58#18
Ankara'da olmama rağmen bu eyleme katılmadım ,katılmak istemedim,yılla rdır bizi yok sayan hiç bir hakkımız için kılını dahi kıpırdatmayanla ra ne destek verecektim hangi gönülden destek verecektim,gerç i bir gün sıra bize gelebilir elbette bu mümkün ama içinden gelmeden bir aktiviteye katılmakta mümkün olmuyor,zira bizzat kendileri bizi GAYRİMEMNUN kitle olarak yaftaladılar zaten memnun olmamız için de bir gerekçemiz yok.İktidarda Assubayları sadece Yaş mağduriyeti amacıyla destekler gözüküyor ve oradan nemalanmaya çalışıyor ama yemezler. Yaş'tan atılan 300 kişi ise emekli olanlar mağdur olanlar yoksulluk sınırından açlık sınırına geçmek üzere olanlar 100.000' lerdir bunu göremeyenlere seçimlerde ders vermek en büyük görevimiz haline gelmiştir,Temad için ise bir şey söylemek bile züldur,sessiz,s oluksuz,silik bir görüntüye ne denilebilirki.
+2Ersen Gürpınar20-02-2011 01:12#17
Büyük ihtimalle TESUD TEMAD'dan yardım istemedi; isteseydi mitingte flamamız dalgalanırdı! Hayret biz aile değil miydik? TEMAD niçin destek vermedi merak ettim.
Yoksa bu iş bize destek veren bir partiye TESUD'la birlikte siyah çelenk koymaktan daha mı zordu?

Oysa adalet isteyenlere destek aile olmaktan öte demokrasiye saygıdır.

TEMAD neden susuyor profesyonellerc e her ay belirli bir ücretle yaptırılan sitede neden bir faaliyet yok?
Acaba tüm yöneticilerimiz herkese parmak ısırtacak yeni bir eylem planlaması mı yapıyorlar, yoksa bizim teklif ettiğimiz DEKLARASYON'u mu yazıyorlar?
Gazete ilani vereceklerse ihtiyaçları yoktur ama biz yine de maddi katkı sağlarız. Adaletin herkes için gerçekleşmesi dileklerimle

Not. Bu arada Sn.M.Savaş EVRAN'ın yorumunu TEMAD bir yere kaydetsin bir gün gerekebilir...
+3engin filiz20-02-2011 00:28#16
[quote name="Erdoğan Evkaya"]Bizim 70'li yıllardan beri yapamadığımızı 3 gün içinde hem de 15000 kişiyi Anıtkabir'de toplayarak yaptılar derken ATATÜRKÇÜ Düşünce Derneği (ADD)' nin katkılarını gözardı etmemek gerek. Bizim hak mücadelemize ne kadar destek gelir STK'lardan bir de buna bakmak gerek.
+7engin filiz20-02-2011 00:20#15
Alıntılandı Mustafa Savaş EVRAN:
Bu gün subay eşlerinin yürümesi bizim için de bir MİLATTIR.Bundan sonraki hak arama eylemlerimizde çalışan meslektaşlarımı zın eşleri de bizim yanımızda olmalıdır.Assubaylar eşlerinin etekleri altına saklanıyor diyebilecek bir Muhsin Batur daha çıkmıyacaktır ve onun lafını tekrar edecek yüzsüzlüğü hiç kimse gösteremiyecekt ir.Bunu söyleyecek birisi çıktığı taktirde,bize de Generaller bu günkü eylemle eşlerinin etekleri altına saklanmıştır deme hakkı doğacaktır.


Sanırım o miad 25 Mayıs 1970'de başlamıştı. MAO'nun askeri yakıştırması yapan o zihniyet gibi FENERBAHÇE'ye değil ALIN terine yürüyüştü bu..
+1Erdoğan Evkaya19-02-2011 21:15#14
Bizim 70'li yıllardan beri yapamadığımızı 3 gün içinde hem de 15000 kişiyi Anıtkabir'de toplayarak yaptılar.Bu kritik günlerde temsilcimiz TEMAD sitesi ise OFF durumda.Onca baskı ve istek sonucunda biz de bir yürüyüş ve miting yaptırabildik; sonuç sıfıra sıfır elde var TEMAD.Ben hiçbir zaman karşımızdakinin zor durumda olmasından kendimize bir pay çıkarmadım çıkarılmasını da istemem, suçlu veya suçsuzdurlar ama hak aramaya geldi mi bir an bile tereddüt etmeden harekete geçip tepkilerini ortaya koyabildiler.Ya biz ne yaptık, bize rehber yol gösterici olmasını beklediklerimiz ne yaptı.Özlük haklarımız mecliste görüşmeye bile açılmadan zaman az bahanesiyle 24.cü dönemde görüşelim denilip, Assubaylara bizim dönemimizde iyileştirmeler yapıldı diyen AKP milletvekiline hangi cevap verildi.SAYGILARIMLA.
+6Mustafa Savaş EVRAN19-02-2011 20:00#13
Bu gün subay eşlerinin yürümesi bizim için de bir MİLATTIR.Bundan sonraki hak arama eylemlerimizde çalışan meslektaşlarımı zın eşleri de bizim yanımızda olmalıdır.Assubaylar eşlerinin etekleri altına saklanıyor diyebilecek bir Muhsin Batur daha çıkmıyacaktır ve onun lafını tekrar edecek yüzsüzlüğü hiç kimse gösteremiyecekt ir.Bunu söyleyecek birisi çıktığı taktirde,bize de Generaller bu günkü eylemle eşlerinin etekleri altına saklanmıştır deme hakkı doğacaktır.
+8ahmet erdoğan19-02-2011 11:33#12
"Bizim endişemiz hukukun işlememesi."

demişler ve doğru söylemişler...
çünkü onlara göre ;
hakim de,yargıç da, savcı da, kendileri olmalıdır.
öyle olmayınca hukuk işlemez...
senelerdir yaptıklarını bir düşünsünler
+2ender ozkıranlar19-02-2011 11:19#11
Ben bu konu dan (kendi adıma)iki ders çıkarttım.
Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyenlerin,yıla n onlara dokunduğun da taraftar araması çelişkisini;Gör düm.
Ders'Hak bildiğimiz yolda giderken,ayni yolda gidenlere destek vermemiz gerektiğini,'çıkarttım.Bir gün yalnız kalmamak için,
'Emek ve Cumhuriyet için yola çıkanlara destek olmalıyız.'
Yapılacak eylemlerin,yaln ız erkek erkeğe yapılamayacağın ı,(Geçmişte yapılan ve başarıya giden yolun da erkek,kadın,çoc uk demeden yapıldığını)gör düm.
Bundan sonra yapılacak hak arama eylemlerine emekli,muazzaf demeden tüm Assubaylar ve ailelerinin katılımınının gerekliliğini anladım.Sesimizin daha yüksek çıkması için,
'Emek ve Cumhuriyet için yola çıkanlardan destek almalıyız.'
+7Özcan ÖZEL19-02-2011 01:19#10
"Emekli kocamın rahat ve huzurlu bir hayat yaşamasını istiyoruz."

Buyurmuş hanımefendiler, zaten eşleriniz emekli olmadan önce de çok rahat bir yaşam sürmüşlerdir ,bunları sivil vatandaşlar bilmez ama bizler biliriz,kendi saltanatları yanında kız kardeşleri de bu pastadan nasiplerini alıyorlarmış ki, onlar bile bu durumdan şikayetçi oluyorlardı.
+7Orhan ORHUN18-02-2011 23:19#9
- Gelişen olaylar ve gerilen siyasi konjonktürde Assubaylar
mantıklı düşünerek rasyonel olmalı, kendilerini kullandırmamalı .

- Dokuzuncu derecenin ikinci kademesini bize çok görenler...

- Birinci derecenin dördüncü kademesini Meclisten döndürenler...

- Assubayların ekonomik ve sosyal sorunlarına on yıllarca sessiz ve duyarsız kalarak empati duygusu geliştirmeyenle r...

Assubaylardan empati ve destek beklemesinler.
+3Erdal Günşer18-02-2011 22:14#8
Sayın Cerit,
İnsanların ikiyüzlülüğünü göz önüne çok güzel sermişsiniz.
Sayın Ersen Gürpınar'ın söz ettiği "kocalarımız bu yaştan sonra makarna yiyemez" cümlesi ne kadar acı. Ne diyeyim ki...
Acımak lazım herhalde...
+5Hasan ÇANKAYA18-02-2011 21:43#7
Sistemin egemenlerinin kendi aralarındaki dalaş bizleri ilgilendirmez. Aynı saflarda değiliz ve aynı sorunlarla boğuşmuyoruz. (Bkz.Orhan Veli Ciğercinin Kedisi Sokak Kedisi.)

Bu arkadaşların hiçbiri, Astsubaylar açlık sınırında yaşarken bizler iyi şartlarda emekli oluyoruz.Bundanda utanç duyuyoruz dedikleri için gözaltına alınmadılr. Merak etmeyin Genkur onları savunur. Üzülecek birşey yok önümüze bakalım. Biz zaten uzun zamandır makarna yiyoruz.
-3Mustafa Levent18-02-2011 21:24#6
Meslek hayatımız boyunca haksızlıklara uğratılmış olsak bile her vesile ile adalet talep eden bir meslek grubu olarak bu duruma üzülüyoruz ve adaletin gerçekleşmesini diliyoruz. Kimseye oh olsun deme lüksümüz yok onlar bizi aileden saymasada biz aile olduğumuza inanıyoruz,ordu yu eleştiren yazılara ençok bizler tepki vermiyormuyuz inşallah bu yaşananlardan olumlu dersler çıkarılır
+11f.sduranoglu18-02-2011 20:11#5
"keser döner sap döner gün gelir hesap döner "bir zamanlar assubayların hakları için eşlerinin yürüyüşünü"kadınların eteklerine saklanan "yaftasını yapıştıranlar bu görüntü hakkında ne düşünmüşlerdir..yıllarca "hem savcı hemde hakim"olanlar verdikleri yasa dışı kararlarını şimdi yüzlerine vurma zamanı..sırf ceza vermek için uydurmaca sebebleri öne sürüp verdikleri savunmalara ne yazılırsa yazılsın okumadan iki dudakları arasında...."..şu kadar gün hapis cezası veriyorum" bu günlerin bitmesi dileğimdir..
+8Mustafa Savaş EVRAN18-02-2011 19:08#4
Neler konuşuluyor neler paylaşılıyor?
M.savaş Evran14.02.2011 12:18
"Nemli odada makarna yiyecek çağı geçtiler"Tutuklananlar suçludur-değildir.Bunu ben bilemem.Mahkemelerimiz kararını verir.Sizler Nilgün Hanım,emekliliğ inizde bile SARAY GİBİ lojmanlarda oturarak,bu Milletin sırtından SALTANAT Sürüyorsunuz.Hayatlarının bu döneminde HUKUKLA TANIŞMAK zorunda kalanlar için neden sizin yanınızda olayım.


NEMLİ ODALARDA MAKARNA YİYECEK ÇAĞI GEÇTİLER Diyen Subay hanımının haberinin altına yazdığım yorum yukarıdadır.
Bu durumda olanların yanında olmam mümkün değildir.Sebebini kendileri düşünüp bulsunlar.
+8atilla abaylı18-02-2011 19:06#3
Yaşananlara gerçekten üzülen bir emekli olarak,emekli subaylar derneginin hafta sonu anıt kabire planladıkları tepki yürüyüşü göreceksiniz YALAKA BASINIMIZDA nasıl yer alaçak. HAKSIZLIKLAR KARŞISINDA SUSANLAR UNUTMAYINKİ.... BOZDUGUNUZ KANTAR GÜN GELDİGİNDE SİZLERİDE TARTAR.????? SATILMIŞ KALEMŞÖRLER !!!
+3yasarcakan18-02-2011 17:59#2
Sayın yazar,
Devam etmekte olan bir davada tutuklu yargılanmaların a karar verilen askerlerin ailelerinin yaptığı bir eylemi haber yapan bir kaynaktan alıntı yaparak ve aralarına da yorumunuzu yazmışsınız.Yazınızı ve verdiğiniz kaynaktaki haberi iki kez okudum.Siz tutuklananlara destek olmamızı mı istiyorsunuz veya yaptıkları eylemi örnek göstererek bizleri de kendi özlük haklarımızı almada kararlı olmaya mı davet ediyorsunuz.

"Haklarımızı vermeyenlerle, belge sızdıran, suç belgeleri yaratanların kişisel hırs ve ihtirasları için her şeyi yapabilenlerin aynı yerden beslendiklerine inanıyor bu haksızlık ve hukuksuzluğa karşı birlikte mücadeleye davet ediyoruz."

Son paragrafta bir açıklamanız var ama,biraz daha konuyu açma dileklerimle.
Saygılar bizden..