NEDEN AYAĞIN KAYDI CEZASI


18 TEMMUZ 2013 tarihli Milliyet Gazetesinde Tunca Bengin'in yazısından bir bölüm:

‘Neden ayağın kaydı’ cezası!

 

Disiplin, TSK’nın olmazsa olmazı. Sağlanmasına yönelik yaptırımların olması da doğal.
Buna kimsenin itirazı yok, olamaz da. Tabii bu yaptırımlar keyfiliğe ve iki dudak arası kararlara dönüşmediği sürece...  
6413 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Disiplin Kanunu gündeme geldiğinde askerlerin tepkisi de bu yöndeydi. Diyorlardı ki; disiplinin amirinin taktığı ast yanar. Çünkü; uyarma ve kınama cezalarına yargı yolu kapalı. Bir yılda 18 ceza puanını dolduranın sonu da sorgusuz sualsiz ordudan atılmak. Yazdık, tartışıldı ama dinleyen olmadı. İşte sonucu:  
Disiplin Ceza Kararı: KKK, 3’üncü Hudut Taburu Yayladağı/Hatay
Disiplinsizliğin niteliği: Sağlığın Korunması Kurallarına Uymamak.
Disiplinsizlik tarihi: 08.07. 2013
Savunma Özeti: Piyade Astsubay Çavuş R.K. 08.07.2013 tarihinde saat 21.00’de su deposu merdivenlerinden dikkatli bir şekilde ve emniyetini sağlayarak hareket ettiğini düşünmüştür. Ayağının kayması sonucu yaralandığını beyan etmiştir.
Karar (19.07.2013): Disiplin soruşturması sonucunda emniyet kurallarına uymayarak sağlığın korunması kurallarına uymadığınız tespit edilmiştir. Daha önce 13.02.2013 tarihinde yıllık izninizde de yine emniyet kurallarına uymayarak motosiklet sürdünüz ve kaza yaptınız. Ek’te görülen süre kadar  istirahat aldınız. Konu ile ilgili o zaman sözlü ikaz edilmiştiniz. Fakat bu konu sizde alışkanlık haline  gelmiştir. Ve mesainizi verimli olarak kullanamamanıza sebep olmuştur. Bu konudaki savunmanız yeterli ve     geçerli kabul edilmemiştir. TSK disiplin kurulunun 15 ve 18. maddesi EK-1 sayılı çizelge gereğince uyarma disiplin cezası ile cezalandırılmanıza karar verilmiştir.
Not: Bu olay kınama cezası gerektirmektedir. Fakat bir daha tekrarlamayacağınız düşünüldüğü için bir derece hafif ceza uygulanmıştır.   
C.Ö. Piyade Üsteğmen Bölük Komutanı...
Ayağı kayarak düşen astsubay  R.K.’ya verilen cezanın karşılığı 1 puan. (kınama 1.5 puan). Ama şimdilik. Çünkü, ilk değil,         18 olursa da ordudan atılacak.. 

http://gundem.milliyet.com.tr/suca-gore-mobese/gundem/ydetay/1738203/default.htm

 

 
Ögeyi Oylayın
(19 oy)

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

Yorumlar  

#12 MEHMET KAYALI 30-08-2013 19:44
sayın kartal. ciddiyetten uzak gerçeklerle hiç ilgisi olmayan yorumlarınız. size ne kazandırıyor. anlamak zor. duygularınız ve yorumlarınız. toplumun duygularını hafife almakla örtüşür gibi.mağdur arkadaşlarımızı korum gayesinden uzak gibi. daha ciddi olup yorumlarınızda içtenlik olmalı.
Alıntı
#11 Ali AKKAŞ 16-08-2013 23:43
Desenize kalp krizi veya mide kanamasindan hastaneye kaldirildiniz komutan soracak neden sağlığına dikkat etmedin de hastalandın verimli çalışmıyorsun al sana ceza. Kendinde bunu hak gören zihniyeti sadece kinayip Allaha havale ediyorum.
Alıntı
#10 Mehmet KARTAL 28-07-2013 22:30
Sn.yönetici ,o söylemim ayağı kazaen kırılana değildir.Dikkat ederseniz eğer disiplinsizlik varsa tabirini kullandım, disiplinsiz olup da assubaylığı (subaylığı da elbette)sıkıntıya sokanlaradır.Yanlış anlaşıldıysam düzeltirim.
Alıntı
#9 Mehmet KARTAL 28-07-2013 18:18
Eger disiplinsizlik varsa,disiplinsizler temizlensin.Bana disiplinli adam lazım.Sepetin içindeki çürük elmalar atılsın sağlam elmalar bana lazım.Problem yok.
--------------------------------------------------------------
YÖNETİCİ NOTU
Sn.Kartal siz şaka mı yapıyorsunuz yoksa hakikaten ayağı kaydığı için ceza alan arkadaşımıza verilen kararı mı destekliyorsunuz? Hukukun temel prensiplerinden olan yasada tanımı yapılmayan suça ceza verilmez prensibi ne yazık ki askeri cezada yok, ayağı kayana verilen ceza disiplin sağlamaktan uzak keyfi uygulamadır. Buna şiddetle karşı olmamız vicdan ve hukuk gereğidir.
Alıntı
#8 MEHMET KAYALI 26-07-2013 22:31
Görevde iken memleketime hizmette komutanlarımın emirleri ile şehitlik pahasına hayatımı ortaya koyan ben. Şimdi astsubay haklarının verilebilmesi için komutanlarımın gayretlerini beklemekteyim, görmek istiyorum.
Alıntı
#7 Fehmi KILINÇ 19-07-2013 15:26
Adalet kalkınma partisi, adaletin mecliste çıkardıgın bu disiplin yasası gibiyse, senin adaletine nasıl güvenecegiz?
Alıntı
#6 selçuk 19-07-2013 14:31
Aziz dostlar,ilk gün de söyledim,şimdi de söylüyorum.Hükümet ve Gnkur. assb.lar için asla iyi düşünmüyor.Dikkat ederseniz açık seçik bir şekilde görünüyor zaten,çıkardıkları yasalardan lehimize olan hiçbir şeyin olmadığını görürsünüz.Gelin başımıza daha büyük felaketlerin gelmemesi için bu iki kuruma.!! yağ çekelim!!! Siz en büyüksünüz !!diyelim. Siz çok adilsiniz.!!!Allah sizi başımızdan eksik etmesin.!!!! diyelim...Aksi halde her kıpırdanışımızda daha beter ucubu şeylerle karşılaşıyoruz..Ne dersiniz?

Harp okulundan her şey!! assb. okulundan hiçbirşey çıkmadığı için!!!!!!!!!!!! aklına ne eserse o cezayı vermelerini de çok görmemek lazım!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alıntı
#5 MEHMET KAYALI 19-07-2013 10:02
Ceza verebilmek, verilecek cezanın, niteliğini tespit eğitim işidir.Bu konuda hukuk eğitimi gerekir. Ceza verebilme konusu caydırıcılığı sağlama özelliğini taşıyan bir yaptırımdır. Kişinin hatası sonucu kendine verdiği zarara ceza vermek haksızlıktır. Kaza sonucu zarar gören bir de bunun cezasını çeker durumda bulunması mantığını anlamak zor.

Suç ve ceza bir bütündür,caydırıcılık özelliğini beraberinde taşıması gerekir. Burada ortada bir suç yok. Kişinin kaza ile düşerek kendine zarar vermesi söz konusudur. Suçta : kamuya zarar verme özelliğini içeriğini beraberinde getirmesi gerekir. Kişinin kaza sonucu kendine zarar vermesine ceza verme mantığını anlamak zor gibi...
Alıntı
#4 Hüseyin ÇETİN 19-07-2013 01:51
Önce bu cezayı veren subayı psikoljik tedaviye almak gerek. Sabah sporunda koşarken adım attığın yere neden bakmadın düştün suç, bana göre hukuku ayaklarının altına aldılar bu hukuk değil hukuksuzluktur. Başka bir pencereden bakılınca da Silahlı Kuvvetleri bölme politikasıdır. Başka kurumlarda benzeri cezalar var mı acaba? Aynı şekildeki mağdur bir subay olsaydı yaptırımlar ne şekilde olurdu? Bu tür mesnetsiz uygulamalar NEFRET uyandırır.
Alıntı
#3 ahmetçam 19-07-2013 00:06
Disiplin kanununun getirdiği yenilikler bizleri daha ne kadar TUHAF olaylarla karşılaştıracaktır. Ama burada şunu UNUTMAMAK gerekir. Hangi meslek gurubunda olunulursa olunulsun KİŞİNİN KİMLİĞİ ve KARAKTERİ ön plandadır. Adam bu hususlarda GELİŞMEMİŞSE hele de ona kanunlar da YETKİ veriyorsa,KİŞİ KAPRİSLERİNİ NASIL GİDERECKTİR. Toplum içinde yerleşmiş ÖZDE bir SÖZ vardır. ÇİNGENEYE YETKİ VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ .Bunun gibi kendini bilmeyenlerin böyle gereksiz ve acaip olaylarıyla karşılaşacağız. TBMM bu kanun ile ne kadar övünse azdır. BU yasayı TBMM kabul ettiği,Milletin haklarını değil de TSK da SUBAY YETKİLERİNİ daha çok HAKSIZLIK yapsınlar diye genişlettikleri için tüm MİLLETİNVEKİLLERİNE ALTIN MADALYA takılmalıdır. Milletin vekilleri bunu fazlasıyla hak ettiler.
Alıntı
genclige-hitabe