Pazar, 25 Mart 2012 13:57

Bakan Yılmaz: Askerlere yüz lira zam yapılacak

Oy ver
(44 oy)
ismet-yilmaz

MİLLİ Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, TSK personelinin özlük haklarının düzenlenmesine ilişkin tasarı taslağının Başbakanlığa gönderildiğini açıkladı. Yılmaz “TSK’nın tüm personeli emekliler de dahil olmak üzere özlük haklarında iyileştirme olacak. Subay, astsubay, uzman jandarma ve uzman erbaş emekli aylıklarına her ay 100 TL ödeme yapılacak” dedi.

Yüksek lisansa kıdem mükafatı

Yılmaz, MHP Bursa Milletvekili İsmet Büyükataman’ın soru önergesine verdiği yanıtta, TSK mensubu tüm personelin mağdur olmayacağı şekilde emekli personel de dahil olmak üzere özlük haklarında düzenleme yapılması için yürütülen çalışmalar kapsamında, idarenin belirlediği alanlarda yüksek lisans öğrenimi yapan astsubaylara kademe ilerlemesi yaptırılmakla birlikte ayrıca kıdem de verileceğini kaydetti.

Yılmaz şöyle devam etti: “Subay, astsubay, uzman erbaşlardan emekli aylıklarıyla birlikte makam tazminatı ödenmesine hak kazanamamış olanlara her ay emekli aylıklarıyla birlikte 100 lira ayrıca ödeme yapılması hususunda hazırlanan teklif Başbakanlığa sunulmuştur.

Emekli aylıklarında artış nasıl olacak?

Emekli aylığı ve emekli aylığı hesabında da değişikliğe gidileceğini ifade eden Yılmaz, “Birinci dereceden emekli maaşı alanlarla ikinci dereceden emekli maaşı alanlar arasındaki farklılığın giderilebilmesi maksadıyla hazırlanan taslak ile emekli olan personelin emekli aylıklarının hesabında en yüksek devlet memura aylığı brüt tutarının yüzde 70 oranı yüzde 110’a çıkartılacaktır” bilgisini verdi. NEVİN BİLGİN

KAYNAK:http://www.memurlar.net/haber/221035

Yorumlar

+1levent ercan02-05-2012 19:03#21
Kabe bağışladı sanki...
+1osman ATEŞ25-04-2012 12:14#20
HAKLARIMIZ NEDİR
2 yıllık ön lisansı bitirip 2011 yılında 1989 yılı astsubayı olarak 2/3'den emekli oldum.
Bir şans eseri 23 yıl boyunca karakol komutanlığı yaptım yani ne gecem,ne gündüzüm,ne cumartesi, ne de Pazar vardı; değil 5 yıl yıpranma 46 yıl çalıştım.
2011 yılında ben emekli olurken 2 yıllık üniversite 1992,1993 yılı mezunu hemşire ,öğretmen,adliy edeki personel……….,1/3,1/4 derecesindeydi,
2 yıllık ön lisans bitiren polis memuru 2 derece civarı alırken bana sadece bir kademe verildi.2 derece alan polis memuru aldığı derece ve kademe ile bizlerin önüne mi geçti?
Yeni mezun bir polis ile astsubay ne kadar maaş alıyor?
Düne kadar adliyede çalışan memurlar emekli ikramiyesi 44000 lira alacağını bahsederken şimdi 50000 lira üzerinden bahsediyorlar.400 lira da maaşlarına zam geldi.(3-4 yıl önce yine extra bir zam almışlardı)
Her çalışanın bir maaşı bir de ikramiyesi var ,döner sermayesi ,keşifi,ek dersi daha sayamadığım ve bilmediğim ek gelirleri var. Anlatmakla bitmez bir arkadaşın forumda yazdığı gibi aldığımız maaşı (Allah'a bin şükür) utancımızdan çöpçüye bile söyleyemiyoruz (belediyede çalışıp emniyet sınıfına geçen biri 1200 maaş-1800 ikramiye civarı ile 3000 liranın üzerinde maaş alıyor) kimsenin maaşı beni ilgilendirmez daha fazlasını alsınlar.
Ancak anlatmakla bitmez haklarımızı gazete televizyonda ararken 9/2'si,1/4 veya zam oranları ile ilgili yasal kaynağımız ne olmalı ne istemeliyiz acaba bir arkadaş maddeler halinde yasal kaynağı ile yazabilir mi.
657 sayılı kanun her maddesi devamlı değişiyor,torba yasası çıkıyor ve hemen 657 ona göre uyarlanıyor maşallah 926 astsubaylara gelince taş gibi sağlam duruyor...
---------------------------------------------------------
YÖNETİCİ NOTU.
Sn.Üyemiz, haklarımızın hukuki gerekçeleri ile özetlendiği BİZ KİMİZ NE İSTİYORUZ yazımızı sitemizde bulabilirsiniz. Muhtelif platformlarda haksızlıklıklar ımız dile getirilirken bu yazıdaki hususların dikkate alınmasını öneriyoruz.
http://emekliassubaylar2.netau.net/index.php?option=com_content&task=view&id=152&Itemid=99999999
-3osman ATEŞ24-04-2012 18:41#19
Bakan Yılmaz: Askerlere yüz lira zam yapılacak
MİLLİ Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, TSK personelinin özlük haklarının düzenlenmesine ilişkin tasarı taslağının Başbakanlığa gönderildiğini açıkladı. Yılmaz “TSK’nın tüm personeli emekliler de dahil olmak üzere özlük haklarında iyileştirme olacak. Subay, astsubay, uzman jandarma ve uzman erbaş emekli aylıklarına her ay 100 TL ödeme yapılacak” dedi.
Bu konuda aşağıdaki yorumu yapmıştım.29.3.2012
(Tasarının başbakanlığa gitmesi, galiba maliye bakanlığına gitmesinden daha iyi diye biliyorum, yani KHK çıkması çabuk olur diye düşünüyorum, yönetici biraz daha bilgi verebilir mi acaba?)
Maliye bakanlığına giden polislerin zammı ile ilgili maliye bakanlığı birkaç kez olumsuz görüş açıkladı
Ancak sözde başbakanlığa giden tasarı taslağı ile ilgili bir gelişme var mı, bu taslak acaba imzada mı ve anladığım kadarı ile bu taslak genelkurmay,mal iye bakanlığının oluru ile hazırlanan bir taslaktı.
+1osman ATEŞ16-04-2012 23:59#18
Bu açıklandıktan bir gün sonra TEMAD üç görüşme yapmıştır.

AK PARTİ GRUP BAŞKAN VEKİLİ MUSTAFA ELİTAŞ İLE GÖRÜŞME

16 Mart 2012, Cuma Saat 13:00'da Ak Parti Grup Başkan Vekili, Kayseri Milletvekili Mustafa ELİTAŞ ve Plan ve bütçe komisyonu üyesi, Kocaeli Milletvekili Muzaffer Baştopçu ile görüşüldü.
TÜRKİYE EMEKLİ ASTSUBAYLAR DERNEĞİ'NİN, JANDARMA GENEL KOMUTANLIĞINI ZİYARETİ

15 Mart 2012 Saat 16:00’da Jandarma Genel Komutanlığı ziyaret edildi. Ziyarete, Türkiye Emekli Astsubaylar Derneği (TEMAD) Yönetim Kurulu katıldı.
TBMM MİLLİ SAVUNMA KOMİSYONU 2. BAŞKANI SN. ŞİRİN ÜNAL İLE GÖRÜŞME

15 Mart 2012, Perşembe günü, Saat 11:00’da TBMM Milli Savunma Komisyonu 2. Başkanı Ak Parti İstanbul Milletvekili Şirin Ünal ile görüşüldü.

TEMAD ne olacağını biliyordu?
Acaba başbakanlıkta bu tasarı bekliyor mu?
+9özcan353504-04-2012 20:02#17
12 yıldır aldatılan meslektaşlarımd an hâlâ bunlara oy verenler var ya ben ona yanarım...
-3osman ATEŞ30-03-2012 18:49#16
İç işleri bakanlığı polislere 500-600 Maaşlara zam umudu doğuran ve ek göstergeleri artıran yeni düzenleme Maliye Bakanlığı'na gönderildi,
MİLLİ Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, TSK personelinin özlük haklarının düzenlenmesine ilişkin tasarı taslağının Başbakanlığa gönderildiğini açıkladı.
-
2 yıllık ön lisans mezunuyum 2/3'den emekliye ayrıldım merak içinde takip ediyorum teşekkürler.
+6osman ATEŞ29-03-2012 22:29#15
Tasarının başbakanlığa gitmesi, galiba maliye bakanlığına gitmesinden daha iyi diye biliyorum, yani KHK çıkması çabuk olur diye düşünüyorum, yönetici biraz daha bilgi verebilir mi acaba.
-------------------------------------------------------------
YÖNETİCİ NOTU
Değerli üyemiz, prosedür gereği hiçbir bakanlık diğer bir bakanlığa yasa teklifi göndermez. TEKLİF, Milletvekilleri tarafından veriliyorsa yasa teklifi; Bakanlar kurulu tarafından veriliyorsa Yasa Tasarısı olarak adlandırılır. TBMM sunulan tasarı ve teklifler Başbakanlık tarafından ilgili komisyonlara havale edilir Komisyon raporu Gn.Krl.gündemi için TBMM başkanlığına gönderilir buradan genel kurula havale edilip görüşmeler sonunda kabul veya ret edilir. Bir de konunun aciliyeti ile Bakanlar Kurulu yetki aldığı konularda KHK çıkarabilir.
+2HARUN KURUOĞLU27-03-2012 19:49#14
http://www.memurlar.net/haber/221231/
+4Ümit26-03-2012 10:44#13
İhtisas komisyonları tozlu raflarına bir yenisi daha eklendi.Yıllardır komisyonlarda bekleyen haklarımızla ilgili çalışmalar nasıl bu güne kadar beklediyse şimdi de öyle olacak. Umut ediyorum ki en kısa sürede bu çalışma tamamlansın ve tüm meslektaşlarımı zın istek ve talepleri yerine getirilsin. Fakat şahsım adına yazıyorum ki bu konuda geçmişte olduğu gibi bugün de bir kazanım çıkmayacağı.Eski Milli savunma bakanı da defalarca müjdeler vermiş ama sonucunu bir türlü bağlayamamıştı.Bu işte yine tasarı şeklinde gidecek , bakanlar kurulu , ihtisas komisyonları derken komisyonlardaki “GÜNDEMDE” ibaresini yıllarca takip edeceğiz. Tüm bu olumsuzluklara rağmen umudumu asla yitirmeden gerektiğinde de mücadeleye katkıyı esirgemeden umutla bekleyeceğim .İnşallah hakkımızda hayırlısı olur.Selam ve saygılarımla.
+5cenan EYNUR26-03-2012 10:21#12
DEĞERLİ ARKADAŞLARIM BU TEKLİF BAŞBAKANLIĞA GÖNDERİLDİ DİYE BELİRTİLMEKTE OLUP NE ZAMAN YASALAŞACAKTIR, KESİN OLARAK YASA ÇIKACAK MIDIR? YOKSA DAHA ÖNCE DE BU GİBİ TEKLİFLERİN YAPILDIĞI BİLİNMEKTEDİR AMA NETİCE ALINMAMIŞTIR.İNŞALLAH EN KISA ZAMANDA YASALAŞIR.SAYGILARIMLA.
+13Yavuz SELİM26-03-2012 00:12#11
" en yüksek devlet memuru aylığı brüt tutarının yüzde 70 oranı yüzde 110’a çıkartılacaktır "
- Bu açıklama sırf emekli assubayları ilgilendirmiyor . Söz konusu dereceden emekli olan tüm devlet memurlarına zam var demektir.
- 01.04.2006 tarihinden itibaren emekli mit mensubu, polis ve bekçilerden makam tazminatı almayanlara 100.- TL'sı ödenmektedir. 2006 yılının 100.-TL'sı ile şimdiki 100.- TL'sı aynı mıdır ?
- 2006'da söz konusu 100.- TL'sı Emekli Assubaylar için de yanılmıyorsam AKP tarafından teklife eklendi. Ancak Milli Savunma Bakanlığından binbaşı veya yb. rütbeli bir temsilci tarafından red edildiği için söz konusu tazminattan emekli Assubaylar faydalanamadı.
- Meslekte iken yok kağıt tasarruf et, yok zarf tesarruf et, yok araç tasarruf et, yok telefondan tasarruf et. Emekli olunca tasarrufa devam et. Ayda 100.- TL'sından, Yılda 1.200.- TL'sı. Altı yılda 7.200.- TL'sı çarpı 100.000.- Emekli Assubay 720.000.000.- TL'yı Emekli Assubaylar sayesinde hazine tasarruf etmiş. Faizi hariç tabii ki.
- Deniyor ki makam tazminatı almayanlara verilecek. E makam tazminatı sivilde makamlara, TSK'da rütbelere göre değişmekte ve bir göstergeye bağlı olduğu için sabit değil. Her katsayı artışında makam tazminatı da artıyor. Bu tazminatı bir göstergeye bağlasalar da enflasyon karşısında daha az erise olmaz mı?
+21Osman Ada25-03-2012 23:30#10
Sayın Meslektaşlarım
Eğri oturup doğru konuşalım bundan 5-6 yıl önce assubayın hakkından hukukundan bahseden var mıydı? Birkaç gayretli şube dışında genel merkez dahil herkes lokalleri ve gezileri ile mutluydu, ne derecemizden ne kadememizden haberdardık. Sonra sağ olsun arkadaşlar bu site ile mücadelenin meşalesini yaktılar, bazı dangalaklar bu sitenin yaptıklarını önemsememiş olabilir; peki TEMAD eski yönetimi ne yaptı var mı bir tek başarısı? Bu sitenin zorlaması olmadan Genelkurmay'ın yolunu bile bilmiyorlardı, şimdi bakın haklarımızı her platformda dile getiriyoruz, tutulmasa bile yetkililerden sözler alıyoruz. Peki netice almamız için ne yapmalıyız? Daha çok gayret etmeliyiz, burada mücadele için yapılan kampanyalara bile adını yazmaktan korkanlar ya da önemsemeyenler veya başarı bu sitenin olur diye destek yerine köstek olanlar,kişisel hesap peşinde koşanlar, parmak hesabı ile zam hesabı yapmak yerine destek versinler. TEMAD yönetimi de eylemler dahil her türlü desteğimizle yanlarında olduğumuzu unutmasınlar. 1'nci derecedekiler de zor durumda ama diğer alt derecedeki arkadaşlarımız çok zor şartlarda geçim mücadelesi veriyorlar haklarımızın mutlaka takipçisi olmak zorundayız.
+15Adilhan Şanlı25-03-2012 21:16#9
Bu alkışlanacak,se vinilecek bir olay degildir.Bence Bakan bey İçişleri Bakanını örnek alıp en az 500-600 TL'den söz etmeliydi.Bir çok kurum bu parayı 3 yıldır alıyor zaten.Umarım diger haklarımız başlangıcı olur.Emegi geçen bütün arkadaşlarımıza teşekkürler...!
+16Erdal Günşer25-03-2012 20:00#8
Ne olacak biliyorum. Başbakanlık bu konuda kaynak olup olmadığını Maliye Bakanlığına soracak. Maliye Bakanı kaynak yok diyecek. Diğer Bakanlıklar kendi personeline zam kuyruğuna girecekler. Polisler zaten kapıda. Diğer memurlar da silahlıya var da, silahsıza yok mu diyecekler. Hal böyleyken hükümetin ekmeğine yağ sürülecek ve bir başka bahara kalacağız.
Menfi düşündüğüm için kusura bakmayın. Ancak Eylül 2011'de bilgi edinme kanunu doğrultusunda Cumhurbaşkanlığ ına özlük haklarımızdaki haksızlıkların düzeltilmesi konusunda yazı yazdım. O zaman bana Milli Savunma Bakanlığından bir yazı geldi. Emekli Assubayların maaşlarına 100 TL iyileştirme yapılması için başbakanlığa gerekli yazıların gönderildiği yazıyordu. Sayın arkadaşlar aradan altı ay geçti.
Moral bozmak gibi olmasın ama bir meslek grubunun hayalleri ve gururları ile oynayan umut tüccarları tarafından alaya alınıyoruz.
Saygılarımla...
+11HARUN KURUOĞLU25-03-2012 19:53#7
Değerli arkadaşlarım;he nüz ortada net bir şey yok,bu bir çalışma.Sayın Bakan Başbakanlığa gönderdik diyor,bunun yasalaşması için bir sürü aşaması var.Çok fazla heveslenip daha sonra hevesimizin kursağımızda kalmasının anlamı yok.Geçmişte yaşananları hatırlayın''bir gün önce meclisten geçen yasa Genelkurmayın baskısı ile bir gün sonra iptal edildi''TEMAD'ın yeni yönetiminin katkısı elbette çok büyük,kendileri ne ve emeği geçen herkese teşekkür ederiz ancak bu arkadaşlarımızı n görevi yeni başlıyor,bu teklif bir yerlerde kırpıla kırpıla kuşa çevrilip sadaka verir gibi alın size 100 tl diyerek bizi katakulliye getirmesinler ,hep o kaygıyı içimde taşıyorum.
Bu haklarımız verildiğinde devlet bize bir şeyler bağışladı gibi bir algı oluşmasın.Verilen sözler yerine getirilirse 10 yıllık mağduriyetin bir bölümü kısmen de olsa giderilmiş olacak,bekleyip göreceğiz.
+11ahmet25-03-2012 17:58#6
Emekli aylıklarında artış nasıl olacak?

Emekli aylığı ve emekli aylığı hesabında da değişikliğe gidileceğini ifade eden Yılmaz, “Birinci dereceden emekli maaşı alanlarla ikinci dereceden emekli maaşı alanlar arasındaki farklılığın giderilebilmesi maksadıyla hazırlanan taslak ile emekli olan personelin emekli aylıklarının hesabında en yüksek devlet memura aylığı brüt tutarının yüzde 70 oranı yüzde 110’a çıkartılacaktır ” bilgisini verdi.

Bu işlemler nasıl olacak ? Hazırlanan taslak kapsamında neler var? Söz konusu derece arasındaki maaş farkı intibak yolu ile değil de 2'den emekli olanlara brüt maaş oranlarının daha fazla yansıtılarak kapatılmaya çalışılacağı gibi bir anlam çıkıyor..İntibaklar yapılmayacak mı? Başta Temad ve sitemiz çalışanları ve emek veren herkese teşekkürler.Selamlarımla.
--------------------------------------------------------
YÖNETİCİ NOTU. Sn.Meslekdaşım daha önceki aldığımız bilgilerde başlangıç derecelerimiz olan 9/2 ve 8nci derecenin netleştiğini öğrendik Sn.Bakanın bahsettiği 2-3 derecedeki arkadaşlarımızı n maaş farklarının azaltılmasının intibaklarla ilgisi yok Em.San.Md.70 deki oranlardaki adaletsizlik bir derecede büyük farklılıklar yaratıyordu bu oran % 70 den %110 a çıkarılarak farkın azaltılması amaçlanmıştır. Mücadelede kararlı olursak haklarımızın iadesini çabuklaştırabil iriz.
+10İbrahim Çakır25-03-2012 17:53#5
İnşallah birileri yine bizim duygularımızla oynamıyordur. Artık neye inanıp neye inanmayacağımız ı,kime güveneceğimizi bilemez olduk. Artık güvenmek, uğradığımız adaletsizlikler in son bulmasını istiyoruz. Site yöneticisi sayın büyüklerimden istirhamım, ne olur kesinleşen kararları paylaşalım, büyük ümitler içine girip yine hüsrana uğramak istemiyoruz. Çünkü bir evvelki M.S. Bakanı (boş gözlerle bakan) ve Genelkurmay Genel sekreteri de buna benzer şeyler söylemiş ancak hiçbiri gerçekleşmemişt i.İçimizdeki aldatılmışlık duygusundan kurtulmak istiyoruz artık. Saygılarımla.
+10Ali AKKAŞ25-03-2012 17:23#4
Sayın Milli Savunma Bakanınım biraz İçişleri Bakanının konuşma ve hak arama konuşmalarından feyiz al da konuş, bence inandırıcı değil. Bu kadar çalışanı salak mı buldunuz ha bire 100 tl seyyanen zam var diyorsunuz, ama bir çalışma yok komisyonlarda. İçişleri bakanı boş durmuyor.
+16İbrahim25-03-2012 16:45#3
İnşallah tüm zümremize biraz olsun nefes aldıracak bir düzenleme olur.Ama Vecdi Gönül, Nurettin AKMAN,eski Gen.kur Bşk.,astsubay devrimcisi (!) İlker Başbuğ örnekleri hafızalarda iken,yine de yoğurdu üfleyerek yiyelim DERİM!!
Selam ve saygılar..
+33Ersen Gürpınar25-03-2012 16:08#2
Değerli arkadaşlarım bu habere yaptığım ve yayınlanan yorumumda belirttiğim gibi bu ne bir zam ne de yeni bir haktır.Klavye başında ahkam kesenler sayesinde gerçekleşen bir hak iadesidir!Emek veren arkadaşlarıma,b aşta Sn.Umur TALU olmak üzere basındaki adalet ve eşitlik savaşcılarına,ı srarlı ve özverili çalışmalarda bulunan Sn.Ahmet KESER başkanlığındaki yönetime teşekkür ederim.
Değerli Arkadaşlarım Bu yeni bir hak yeni bir zam değildir; Ön yargılarla yıllardır gasp edilen haklarımızın iadesidir 631 SKHK gereğince verilmesi gereken tazminatları alamayan emniyet hizmetleri,MİT mensupları ve diğer bazı kamu görevlilerine denge tazminatı olarak verilen 100 TL assubaylara verilmemişti ayrıca birçok kamu görevlisi MYO mezunu ise 9/2 lisans mezunu ise 8'nci dereceden göreve başlıyordu, assubayların okumaları engellenilmek için zamanın Cumhurbaşkanı tarafından Anayasa mahkemesi yalan beyan ve belge ile aldatıldı ya da AYİM hukuka aykırı karar vererek yüksek okul mezunu assubayları mağdur etmişlerdi, nihayet yeni bir hak olmasa da adalet ve eşitlik sağlanacaktır. Tüm çalışanların gasp edilen haklarının alınması ve imtiyazlılara son verilmesini diliyorum. Adalet birgün herkese gerekecektir.Saygılarımla.
+2Ümit25-03-2012 14:29#1
Uzun zamandır duyduğum en güzel haber..İnşallah müjdeler peşi peşine gelecek...